Joga 7/7:

codzienna praktyka jogi dla zabieganych

Tytuł oryginalny:
Yoga- 7 minutes a day, 7 days a week
a gentle daily practice for strenght, clarity, and calm,
Autor:
Gertrud Hirschi
Tłumacz:
Ischim Odorowicz-Śliwa
Wydawcy:
Wydawnictwo Kobiece Łukasz Kierus (2019-2020)
Legimi (2019)
ISBN:
978-83-65601-36-0, 978-83-66338-55-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
poradniki

Jak zacząć ćwiczyć jogę w domu? Kiedy najlepiej to robić? Jak przygotować się do ćwiczeń?

Wystarczy, że poświęcisz 7 minut dziennie na jogę, żeby wyraźnie odczuć jej efekty - twoje ciało stanie się silniejsze, a umysł spokojniejszy!

Jeśli wydaje ci się, że joga to długie sesje powolnego wykonywania kolejnych assanów, ta książka miło cię zaskoczy. Autorka opracowała program codziennej praktyki łagodnej jogi, który jest idealny dla zabieganych, a także tych, którzy chcieliby sprawdzić, czy joga jest dla nich.

W książce znajdziesz:

- siedem siedmiominutowych sekwencji jogi, które obejmują medytację, mantry i mudry;

- ćwiczenia skupione na wzmocnieniu poszczególnych obszarów ciała;

- ćwiczenia oddechowe pomagające w praktyce uważności;

- omówienie założeń jogi, pozwalające uczestniczyć w niej bardziej świadomie;

- cykl praktyk jogicznych, który pomaga osiągnąć równowagę emocjonalną.

`

Odkryj jogiczny styl życia i wprowadź do swojego życia równowagę oraz spokój!

__

O AUTORZE

Gertrud Hirschi znana na całym świecie specjalistka od mudr i jogi, której książki cieszą się niezwykłą popularnością w Indiach wśród osób praktykujących jogę. Od ponad 20 lat prowadzi własną szkołę jogi w Zurychu, a także organizuje seminaria i warsztaty poświęcone tematyce mudr i nauczania jogi.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece
Dostęp online
Dodaj link
Kup
Trwa szukanie ofert...
Recenzje
  • W dzisiejszym zabieganym świecie coraz więcej z nas zauważa, że brakuje nam chwili na zadbanie o siebie. Nadmiar zajęć, bodźców zewnętrznych i wieczny pośpiech powodują ogromny stres, a za nim podążają choroby. Szukamy więc czegoś co pozwoli nam zatrzymać się, poprawić swoje samopoczucie i zdrowie, co jednak nie zajmie zbyt dużo czasu. • Bardzo dobrą aktywnością fizyczną i psychiczną jest joga. Niestety, nie każdy może sobie pozwolić na korzystanie z zajęć w szkołach jogi czy na długie i trudne codzienne ćwiczenia. Dlatego właśnie chciałabym polecić książkę pt. „Joga 7/7. Codzienna praktyka jogi dla zabieganych” Gertrud Hirschi. • Autorka przedstawia nam siedem zestawów ćwiczeń na każdy dzień tygodnia, których wykonanie zajmuje dosłownie kilkanaście minut. Są one bardzo dokładnie opisane, do każdego jest rysunek. Dodam też, co sprawdziłam osobiście, że pozycje są bardzo proste. Właściwie każdy może je wykonywać – oczywiście jeśli jest zdrowy (osoby cierpiące na jakieś schorzenia powinny skonsultować się z lekarzem). • Wiadomo, że mamy swoje ograniczenia i nie wszystko nam się od razu uda. Nie należy się jednak przesilać, tylko zrobić tyle, ile możemy, a z każdym dniem będzie coraz lepiej. • Każdy z zestawów zawiera informacje, które grupy mięśniowe są aktywizowane i które organy wewnętrzne są wspierane przez dane ćwiczenia. Oprócz tego dostajemy wskazówki na cały dzień, medytację, mantrę i mudrę (ułożenie rąk, które pomaga wspierać organizm). Oczywiście nie musimy z tego korzystać. Jednak jeśli uda nam się usiąść na moment w spokoju, niekoniecznie na podłodze ze skrzyżowanymi nogami, można też na krześle czy w innej wygodnej pozycji, zamknąć oczy i pozwolić, aby nasze myśli płynęły jakby obok nas, nie zastanawiając się nad nimi, to może trochę stresu z nas opadnie i będziemy spokojniejsi przez resztę dnia albo lepiej prześpimy noc. • Co jeszcze można w tej niezwykle ciekawej książce znaleźć, pozostawiam już do samodzielnej lektury. Dodam tylko, że mnie poprawiła bardzo kondycję fizyczną i samopoczucie. Zawiera dobrą energię, którą można czerpać garściami. • W obecnej sytuacji pandemii koronawirusa, zamknięci w swoich domach, bardzo potrzebujemy aktywności fizycznych niewymagających dużo miejsca i specjalnego sprzętu. Ćwiczenia zawarte w pozycji Gertrud Hirschi można wykonać w niewielkim pomieszczeniu, na karimacie lub na zwykłym kocu. Medytacje pomogą nam w uspokojeniu myśli i pozbyciu się lęku, a przede wszystkim w racjonalnym spojrzeniu na rzeczywistość. • Poleca Agnieszka Madej
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Dotacje na innowacje - Inwestujemy w Waszą przyszłość
foo